Instant Café Mocha

18:00


Afgelopen kerst heb ik een aantal DIY projecten gedaan en van de uitkomst hiervan kleine kerstpakketjes gemaakt. Het zijn echt hebbedingetjes en het is veel persoonlijker dan iets te kopen! Natuurlijk moet je er wel tijd voor hebben... Ik zal jullie komende tijd voorzien van een paar van deze leuke projectjes! Dit keer: een Instant Café Mocha for 1 met marshmallows en chocolade sprinkles. Dit ben ik een keer op Pinterest tegen gekomen, toen heb ik het opgeschreven en nu kan ik het nergens meer vinden... Maar goed, dit is wel een recept waar ik een beetje een eigen draai aan heb gegeven, omdat ik niet van té sterke koffie hou. Dus ik heb de koffiepoeder gehalveerd en daarvoor in de plaats cappuccino poeder toegevoegd.

Het is nog lang geen kerst, maar dit kun je natuurlijk altijd kado doen, zeker als je in een land als Nederland woont :-). Hier zijn zelfs in de zomer van die dagen waarvan je denkt: 'Doe mij maar die wollen trui en een warme chocomel...'.
Dus. Doe het lekker zelf en geniet ervan!

Wat heb je hiervoor nodig (voor 28 porties!):
 • Reageerbuisjes (kun je vaak kopen bij bruiloft decoratie webshops)
Je kan natuurlijk ook kleine weckpotjes kiezen of een andere kleine, transparante verpakking.
• 150g fijne kristalsuiker
• 150g koffiecreamer
• 35g koffie poeder (bijv. van Nescafé)
• 35g cappuccino poeder
• 60g melkpoeder (in een blik)
• 35g cacao poeder
• Zout
• Mini marshmallows
• Chocolade sprinkles / mini hagel / andere chocolade decoratie
• Eventueel wat kaneel

Hoe maak je het:
1. Simpeler kan niet: mix alle ingredienten (behalve de mini marshmallows en chocoladesprinkles) in een blender (of in een kom met garde) totdat het een mooi egaal mengsel is.
2. Vul de reageerbuisjes tot ongeveer 2/3 met het mengsel. Dit is meestal ca. 1,5 - 2 eetlepels.
3. Giet wat chocolade decoratie in het buisje en daar bovenop de mini marshmallows. Vind je de mini marshmallows nog te groot? Knip ze dan met een schaar wat kleiner.
4. Het kadootje is klaar! Voeg als gebruiksaanwijzing bij dat de inhoud van het buisje gemixt moet worden met een kop (ongeveer 250ml) heet water of hete melk.

Leuke variatie in plaats van chocolade sprinkles:
• Stukjes geroosterde hazelnoot
• Mini M&M's
• Geschaafde amandel
• Stukjes caramel / fudge

Veel plezier met maken en het kado doen!
Of het zelf opdrinken, natuurlijk...

Liefs,
Lisa

Follow my blog with Bloglovin

You Might Also Like

0 reacties

Contact

Nommmdiary
By Lisa van Diemeren
Email: nommmdiary@gmail.com
Instagram: /nommmdiary
Facebook: /nommmdiary