Food concepts we wish were real #01

15:31

Food concepten. Ze liggen al op de plank voorzien van prachtige verpakkingen. Het enige wat er nog moet gebeuren, is het realiseren van de producten en het op de markt zetten. Veel van deze producten zijn heel innovatief in hun categorie of juist heel vernieuwend qua receptuur of health benefits. Ze zijn ongelooflijk inspirerend en ik volg dit soort trends heel graag. Niet alleen voor mijn werk als packaging designer, waar ik dagelijks te maken heb met food packaging. Maar ook omdat het je in de keuken op mooie ideeën kan brengen. Kijk je mee?

1. Bitch Craft Beer
Bitch (oftewel 'teef') Craft Beer is een bier concept en ontwerp door Aleksandra Godlewska uit Polen. Het is begonnen als een rebrandstudentenproject voor een rebranding van het Portugese merk VADIA (betekend ook bitch). Maar.. Hóe gaaf zijn deze mat zwarte flesjes met knalroze dop? En hoe grappig zijn de 'teefjes' op de verpakking? Het woord bitch heeft nogal een negatieve lading, maar Aleksandra probeert er iets aantrekkelijks en moois van te maken. Ze vertelt over haar afkeer tegen het woord bitch en dat ze wilde zorgen dat de consument hier een andere associatie bij zou krijgen. Ze heeft aan ieder biertype een ras gekoppeld, waaronder een Chihuahua, Bulldog, Cocker Spaniel en een Duitse Dog. Het moest een vermakelijk design worden die de consument aan het lachen maakt, net als dat de bier dit moet doen!















2. Dino Ice
Een super gaaf kids concept met ijs en speelgoed in één product! Het is een hele ervaring; vanaf het openen van de verpakking, het eten van een heerlijk ijsje en het spelen met het stokje na het eten. Sasha B. Perelman en Katya Mushkina uit Rusland hebben dit concept ontwikkeld om kinderen een avontuur te laten beleven en ze aan te moedigen met het ijsje te spelen. Het concept is geïnspireerd door de film Ice Age en het vertelt een grappig verhaal terwijl het je ook wat leert over dinosaurussen. Het 'ijsblok' is bijna transparant en je ziet het silhouette van de dinosaurus er doorheen. Het ijs heeft de kleur van de smaak en het stokje matcht hiermee in een wat donkerdere tint hiervan. Dit is toch een ijsje om naar uit te kijken? Zelfs als volwassenen zou ik dit ijsje niet af kunnen slaan :-)



3. Kefir
Laten we eerst even een momentje nemen om naar de prachtige pasteltinten van de drankjes te kijken en de simpele, maar verfijnde bedrukking op de flesjes... Oké. Kefir is een licht alcoholisch, gefermenteerd drankje gemaakt op basis van melk en kefir korrels. Het wordt al meer dan 100 jaar gedronken in Rusland en Midden Azië, maar sinds kort wordt het ook steeds populairder in Euroma, Japan en de U.S. Wat ik mooi vind aan dit design, is dat het echt een podium bied voor het product zelf; de kleuren en textuur van het product zijn zo mooi, dat je dit voor zichzelf moet laten spreken. Dit hebben ze op zo'n kwalitatieve en smaakvolle manier bereikt! Daarnaast worden de flesjes ook echt een soort hebbedingetjes, collectors items. 











Ja, ik word hier heel blij van. Van alle 3 de concepten om een andere reden;
• Bitch Craft Beer is zo'n sterk merk en maakt echt een verschil met de ludieke twist aan het woord 'bitch'. Plus dat de contrasten in het ontwerp het echt een must have maken.
• Dino Ice is een geweldig kids concept en is zoveel meer dan alleen een ijsje. Het moedigt kinderen aan om te spelen en het leert ze ook over dinosaurussen.
• Kefir is zó kwalitatief en prachtig van kleur. Zoals ik al zei, vind ik het zo geslaagd dat deze flesjes echt een podium zijn voor de inhoud; het ontwerp is zo minimalistisch dat de kleuren en texturen van het product je des te meer verleiden. Zeker het rijtje zo naast elkaar, dit wil je toch gewoon hebben?

Welk concept mag wat jou betreft gerealiseerd worden?
Ik ben heel benieuwd!

Liefs,
Lisa

Follow my blog with Bloglovin

You Might Also Like

0 reacties

Contact

Nommmdiary
By Lisa van Diemeren
Email: nommmdiary@gmail.com
Instagram: /nommmdiary
Facebook: /nommmdiary