Gepofte zoete aardappel in 10 minuten | Food hack #01

09:03



Jaaa! Vanaf nu een nieuwe categorie op de blog: Food Hacks. Hierin ga ik mijn gevonden foodhacks met jullie delen. Dit kunnen tips zijn om je favoriete maaltijd in kortere tijd of op een makkelijkere manier te bereiden, recepten waar je heel weinig voor nodig hebt (lees: maar 2 ingrediënten) of tricks om jouw gasten te verrassen met iets lekkers en moois! 

Vandaag de eerste foodhack en meteen ervan mijn favorieten. Ik ben gek op zoete aardappel en hou vaak zoete aardappelen over. Het kwam nooit in me op dat dit in een handomdraai een lekkere snack of een makkelijk bijgerecht kon worden! Ik stuitte op deze bereidingswijze door een recept van de Jumbo. Binnen 10 minuten ben je klaar! Lees snel verder hoe je het maakt.

Wat heb je nodig voor 4 gepofte zoete aardappels:
• 4 grote zoete aardappelen
• Een vork
• Een magnetronbestendige schaal
• Een theedoek

Wat ga je doen:
1. Was de aardappels.
2. Prik de aardappels met een vork rondom een paar keer in.
3. Pof ze in de schaal in de magnetron op vol vermogen in 8-10 minuten gaar. 
4. Laat ze even onder een theedoek nagaren.

Ja, echt. Dat was het. Snijd je aardappel door midden en lepel hem lekker uit! Yummy!
Geniet van je gepofte zoete aardappel!



You Might Also Like

0 reacties

Contact

Nommmdiary
By Lisa van Diemeren
Email: nommmdiary@gmail.com
Instagram: /nommmdiary
Facebook: /nommmdiary