Nommm foodfavo's #01 | Sept. 16

20:22

 Ik ben hier al een tijdje mee bezig; een artikel bedenken om mijn food favorieten van de maand met jullie te delen! Ik had zoveel ideeën over wat ik jullie wilden laten zien en weten, dat ik nu eindelijk de knoop heb door gehakt. Het wordt een maandelijkse post met een mijn favoriete producten voor het ontbijt, de lunch, het avondeten en het toetje die ik jullie graag wil aanraden! Het zijn niet persé producten die ik nog niet kende, maar ik laat jullie zien wát ik ermee doe en hoe je hier een lekkere maaltijd mee kunt maken. Ook laat ik jullie weten waar je de producten koopt en wat ze kosten. Enjoy deze food favorieten van de maand september!

ONTBIJT

1. AH Volle Biogarde Roer Yoghurt AH, €0,99 2. Jumbo Bloemenhoning Jumbo, €1,74 3. Tijd voor Ontbijt Mango & Kokos AH, €3,99
---
Dit ontbijt is echt HEA-VEN, vooral dankzij de Mango & Kokos mix. Als je gek bent op mango en kokos, man, dan is dit echt jouw ontbijtje, hoor! De Volle Biogarde roer yoghurt vind ik super lekker romig en omdat ik niet zonder zoetstof (yes, shame) in mijn yoghurt kan, vervang ik deze tegenwoordig voor honing. Combineert ook heerlijk met het gedroogde fruit in de ontbijtmix!


 

LUNCH

1. Bolletje Ontbijtcrackers Spelt Volkoren Jumbo, €1,60 2. Eetrijpe avocado Jumbo, €1,05 3. Santa Maria Chili Explosion Jumbo, €4,08
---
Dus, avocado en ik hebben elkaar weer teruggevonden. Een tijd lang at ik nauwelijks avocado, alsof ik er eventjes genoeg van had... Maar, it's baaaack. Spelt Volkoren crackers met plakjes avocado en wat Chili Explosion uit de molen... Yes, prima lunch.



DINER

1. Scharrel kipfilet Jumbo, €3,80 2. 30+ Kaas Gerijpt Jumbo, €1,99 3. IJsbergsla Jumbo, €0,95 4. Aviko Opa's Oven Friet Jumbo, €1,52 5. Kruidenmix Shoarma Jumbo, €0,82 6. Knoflooksaus Jumbo, €1,29
---
HA-HA; een foodblogger die mensen aanraad om kapsalon te eten. Jep, een guilty pleasure mag af en toe wel stiekem. En ik garandeer je: zelf gemaakt is zooooo veel lekkerder dan wanneer je het besteld en tegen de tijd dat het wordt bezorgd je sla er als een droevig hoopje bij ligt en je patatjes zwemmen in de knoflooksaus...

Voor de onervaren-kapsalon-eter even een korte how to: 1. Verwarm de oven voor op de temperatuur die de ovenfriet verpakking aangeeft. 2. Snijd de kip in reepjes en kruid ze met shoarma kruiden. 3. Bak de kip in een scheutje olie in een koekenpan gaar. 4. Bak de ovenfriet gaar in de voorverwarmde oven. 5. Schep de gebakken patatjes in een overbesteding bord, schep daar bovenop de kipstukjes (met zo min mogelijk vocht!) en leg er een plak kaas op. 6. Zet het bord in de oven en laat het onder de grill verwarmen tot de kaas goed gesmolten is. 7. Haal de kapsalon uit de oven en doe hier wat knoflooksaus en ijsbergsla bovenop. Yummy!


DESSERT

 1. Frambozen Jumbo, €2,19 2. Slagroom Jumbo, €0,67 3. Warninks Lemon Cheesecake Likorette Jumbo, €4,75 4. Galbani Mascarpone Jumbo, €2,23 
---
Hier wordt iedereen toch gelukkig van? Een cheesecake in een potje Super leuk om op tafel te zetten als je eters over de vloer hebt en makkelijk voor te bereiden én te maken!

Je maakt hem zo: 1. Verkruimel een paar koekjes naar keuze (Oreo, Maria biscuits, speculaas, Bastogne...) en verdeel een klein laagje over 4 kleine weck- of jampotjes. 2. Klop met een mixer de mascarpone, 125 ml slagroom, 3 el suiker en 4 el cheesecake likorette tot een dik mengsel. Schep dit mengsel op de koekjesbodems. 3. Leg wat verse framboosjes er bovenop en je bent klaar! Yummy!

Wat is jouw favoriete ontbijt, lunch, diner of dessert?

Liefs,
Lisa

You Might Also Like

0 reacties

Contact

Nommmdiary
By Lisa van Diemeren
Email: nommmdiary@gmail.com
Instagram: /nommmdiary
Facebook: /nommmdiary