Fresh & Simple: Little gem sla met frisse tonijnsalade

16:00


Oh, wat kan tonijnsalade toch heerlijk zijn. Op brood, op een toastje, of als avondeten. Ja, als avondeten. Lekker met een soepje of brood erbij. Deze bootjes van little gem sla zijn niet alleen verrukkelijk, maar ook leuke eye-catchers als hapjes wanneer je eters over de vloer hebt. De losse tonijnsalade maak ik regelmatig voor bij een stokbroodje of toastjes als ik een feestje geef en ik kan je vertellen; de kom is in no time leeg! Dit gerecht is al heel prima voor als je wilt letten op wat je binnen krijgt, maar door de mayonaise te vervangen door yoghurt, maak je hem nog wat verantwoorder. Ik ben niet iemand die continu let op wat ze eet, maar ik let er wel op dat ik gevarieerd eet en met zo veel mogelijk verse ingrediënten. En met dit soort recepten, weet ik zeker dat je jezelf én je lichaam een plezier doet.
Enjoy!

Wat heb je nodig:
• Een halve appel
• 4 little gem kropjes
• 1 blikje tonijn op olijfolie
• 2 eetlepels mayonaise
• 1 sjalotje
• een snufje zwarte peper

Hoe maak je het:
1. Snijd de appel in mini blokjes en snipper het sjalotje.
2. Was de little gem kropjes, haal de bladeren los en hou de meest stevige, komvormige bladeren apart. De overige bladeren snijd je in dunne reepjes.
3. Maak de tonijn los met een vork en meng het met de appel, sjalot, mayonaise en in reepjes gesneden sla.
4. Breng het geheel op smaak met peper.
5. Schep het tonijnmengsel in de stevige, komvormige little gem bladeren.

Lees mijn toelichting hierboven voor wat tips en serveersuggesties en geniet van je gerecht!

Wat vind je van dit soort recepten? Makkelijk en gezond (maar nog steeds heel lekker)?

Liefs,
Lisa

You Might Also Like

0 reacties

Contact

Nommmdiary
By Lisa van Diemeren
Email: nommmdiary@gmail.com
Instagram: /nommmdiary
Facebook: /nommmdiary